Conectează-te cu noi

Mass-media

Kremlinul interzice mass-media din UE

ACȚIUNE:

Publicat

on

Rusia a interzis 81 de instituții media din UE, susținând că „difuzează sistematic informații false despre progresul unei operațiuni militare speciale [invazia Ucrainei de către Rusia]”.

Ministerul rus de externe a anunțat decizia marți (25 iunie) ca răspuns la restricțiile UE impuse magazinelor de propagandă ruse.

Interdicția online a Rusiei se extinde la radiodifuzorii și organizațiile naționale de știri din Austria, Republica Cehă, Estonia, Grecia, Finlanda, Franța, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Malta, Țările de Jos, Portugalia, Spania și Suedia, dar nu Germania sau Polonia .

De asemenea, sunt interzise de Kremlin câteva dintre cele mai cunoscute ziare din Europa, inclusiv Berlingske în Danemarca, Le Monde and Liberation din Franța, FAZ din Germania, Der Spiegel și Die Zeit, Irish Times, La Repubblica în Italia, NRC în Țările de Jos, și El Pais în Spania.

Patru mass-media orientate spre UE, Agence Europe, Politico și EUObserver din Bruxelles și RFE/RL din Praga, sunt incluse în interdicție.

Moscova nu a identificat alte instituții media centrate pe UE, cum ar fi EU Reporter, Euractiv sau Euronews.

Guvernul rus a cruțat, de asemenea, toate mass-media pro-ruse din Ungaria, cu excepția unui canal independent, 444.hu.

Ministerul a descris acțiunea ca fiind o reacție „oglindită și proporțională” la măsurile UE împotriva presei ruse.

„Dacă vor fi ridicate restricțiile asupra presei ruse, partea rusă își va reconsidera decizia în raport cu operatorii media menționați”, a precizat Ambasada Rusiei.

Luni, UE a trecut pe lista neagră a patru canale rusești de propagandă: Vocea Europei, RIA Novosti, Izvestia și Rossiyskaya Gazeta.

Într-o investigație recentă a informațiilor belgiene, cehe și poloneze, Vocea Europei, cu sediul la Praga, a fost acuzată că i-a mituit pe deputați europeni pentru a acționa în numele Rusiei. Acest lucru este încă în curs de investigare.

Anterior, UE a interzis posturile rusești Katehon, Pervyi Kanal, REN TV, Rossiya 1, Rossiya 24, Spas TV, Sputnik, Russia Today, Tsargrad TV și multe dintre filialele lor.

De asemenea, a trecut pe lista neagră a peste 100 de indivizi ruși pentru promovarea propagandei, inclusiv redactorul șef al RT, Margarita Simonyan, și prezentatorul TV Vladimir Soloviev.

Potrivit grupului din Paris Reporters Without Borders (RSF), Rusia se află aproape de ultimul loc în lume în ceea ce privește libertatea presei (locul 162 din 180). Site-ul web al RSF este, de asemenea, blocat în Rusia.

Věra Jourová, comisarul UE pentru valori, a declarat pe X că interzicerea mass-media din Rusia este o represalie inutilă.

„Sursele de propagandă finanțate de Rusia care răspândesc dezinformarea ca parte a strategiei militare a Rusiei nu sunt la fel cu mass-media independentă. Democrațiile înțeleg asta”, a remarcat ea.

Trimiteți acest articol:

EU Reporter publică articole dintr-o varietate de surse externe care exprimă o gamă largă de puncte de vedere. Pozițiile luate în aceste articole nu sunt neapărat cele ale EU Reporter.

Trending